Elevator Pitch - IBS

De elevator pitch is net als VHS: ouderwets en niet meer om aan te zien. Zomaar info naar het hoofd van de klant slingeren werkt niet. Wij kiezen daarom voor IBS: Initial Benefit Statement. Pas door de business van jouw prospect goed te kennen en te begrijpen kan je voordelen benoemen waardoor de prospect interesse krijgt om verder te luisteren. Met deze tips en praktijkvoorbeelden krijg je bij je volgende prospect meer dan een voet tussen de (lift)deur.

Afgeschermd

De rest van dit artikel is afgeschermd. Wil je verder lezen?
Een account aanvragen of Inloggen

Gerelateerde onderwerpen

Overzicht prospecteren - prospectie

Een kamer een nieuw likje verf geven vinden we meestal wel tof om te doen, maar we hebben vaak een hekel aan het schuren vooraf. Net zo bij verkopen: in gesprek gaan met een prospect is wat we vaak wel graag doen. We zijn trots op ons product en overtuigen daar graag de ander van. Maar bellen om een afspraak voor dat gesprek te krijgen, daar hebben we meestal een hekel aan. Ontdek met onze tips hoe prospecteren wel fun en succesvol kan zijn. Alsof je plotseling met een krachtige schuurmachine kan werken.

Omgaan met bezwaren

Als verkoper vinden we bezwaren van een klant meestal niet fijn. Terwijl je eigenlijk blij zou moeten zijn, want bezwaren zijn een open-doel-kans om toch te verkopen. Alles staat of valt met hoe je omgaat met die bezwaren. Leer hier hoe je de klant kan erkennen in zijn bezwaren en hoe je die vervolgens toch kan weerleggen.

Tips voor netwerking

Knap jij ook af op uitspraken als '... ik kom eens kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen...' ? Wij zeker wel. Als je de voordelen van netwerken erkent, gebruik dan nooit deze zin. Doe zoals je kinderen op een speeltuin met elkaar ziet contact maken en stel je aanspreekbaar op, toegankelijk. Stap zeker niet met dollartekens op iemand af.

Cialdini (overtuigen en beïnvloeden)

Wat maakt sommige reclamecampagnes succesvol? Hoe krijgt de overheid ons zover om milieubewuster te gaan leven? Ontdek hier hoe je de geheime technieken van massacommunicatie kan gebruiken om zelf mensen te overtuigen en te beïnvloeden. Op een oprechte en deontologische manier natuurlijk...maar dat wist je al van ons, anders zat je nu niet op deze site.

SCOTSMAN

Schieten met losse flodders is misschien leuk op de kermis, als sales professional wil je liever winnen. Een offerte maken kost vaak veel tijd, dus kan je maar beter de slaagkansen van jouw offertes maximaliseren. Wij schotelen je hier 8 treffende vragen voor. Een positief antwoord op een vraag verhoogt je scoringskans met 12,5 procent. En met die bonus in het verschiet is een bezoek aan de kermis nog veel toffer!

Nine-blocs

Negen blokken... Zoek zeker en vast geen verwijzing naar Ben Crabbé... En toch wel een beetje, als drummer dan. Want als je als verkoper rotsvast overtuigd bent dat je prospect/klant jouw producten/diensten nodig heeft, is blijven drummen niet de oplossing. Dan komen we uit bij de blokken. Negen om precies te zijn. Ze helpen om in dialoog te gaan en mogelijkheden, oplossingen te visualiseren samen met de klant, los van de flauwe Ben Crabbé moppen.