Argumenteren

Argumenteren betekent dan ook de klant aangeven wat er in jouw aanbod zit voor hem/haar.

Het gebruik van taal is hierbij weer een heel belangrijk gegeven. We sommen vijf strategieën op die echt werken en meer enthousiasme creëren.

Praat in klantenvoordelen

Klinkt op het eerste zicht behoorlijk gemakkelijk, doch dat is het niet. Veel verkopers verwarren productvoordelen met klantenvoordelen. Een wezenlijk verschil dus. 

Zo kan jouw bedrijf misschien wel goede service bieden, echter zegt dat enkel iets over jouw bedrijf. Wat betekent dat voor je klant? Vertaal dat naar zijn praktijksituatie. Wat gaat daarvan het directe resultaat voor de klant zijn. Benoem dit, maak het dus concreet en herkenbaar en je creëert enthousiasme voor jouw oplossingen.

Hulpmiddel hierbij. Stel jezelf meermaals een van de volgende vragen:

  • Wat betekent dat precies voor de klant?
  • Wat levert dat op?
  • Wat is de toegevoegde waarde?

Non accessible

Le reste de cet article est protégé. Vous souhaitez poursuivre la lecture ?
Demande d'accès of Se connecter

Sujets connexes